call pic004

تاریخ :
چهارشنبه - ۲۹ خرداد - ۱۳۹۸
ساعت :

سعدی : با این ناوگان فرسوده بهینه سازی محال است

kamion 001

با این ناوگان فرسوده در حوزه حمل و نقل جاده ای بهینه سازی محال است.
هزینه های نگهداری ناوگان بالای 25 سال از نظر منظرهای زیست محیطی، ایمنی و اقتصادی مقرون به صرفه نیست!

جای تعجب است تا بحال فکری برای این امر صورت نگرفته است از آلودگی زیست محیطی که بگذریم تنها مصرف دوبرابر سوخت این ناوگان در مقایسه با ناوگانهایی با تکنولوژی روز دنیا این سوال را مطرح میکند که آیا از محل صرفه جویی میزان سوخت میتوانیم ناوگان فرسوده و غیراستاندارد را نوسازی کنیم؟ بی شک جواب بلی است.
یک ناوگان در سال به طور متوسط 145 هزار کیلومتر طی مسافت میکند و روزانه مصرف سوخت آن حدود 200 لیتر میباشد اگر نوسازی کامیون با عمر 10 سال صورت گیرد انتظار بر این است مصرف روزانه یک ناوگان جایگرین یکصد لیتر روزانه کاهش پیدا میکند به عبارت دیگر ما شاهد روزانه 100 لیتر صرفه جویی در ناوگان نو خواهیم بود حال چنانچه تنها صدهزار ناوگان را در نظر بگیریم با قیمت سوخت لیتری حدود 1.5 دلار میتوانیم 5.475 میلیارد دلار در سال تنها در مصرف سوخت به صرفه جویی ارزی برسیم. آیا وقت آن نرسیده به این مقوله از منظر کارشناسی دقت نماییم و اجرایی شدن آن را در دستور کار قرار دهیم...... هرچه ضریب نرخ تلفات و ایمنی و افزایش رفاه و سطح زندگی را به این موضوع مهم و استراتژیک اضافه کنیم بهره وری از حالت شکوفایی به ارتقای هر چه بیشتر حمل و نقل جاده ای میل خواهد کرد.
تعلل و کوتاهی به مقوله مهم نوسازی ناوگان تا کی ؟؟؟؟!

اشتراک گذاری مطلب

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

شما اینجا هستید: خانه بخشنامه های کانون اخبار کانون سعدی : با این ناوگان فرسوده بهینه سازی محال است